Zet audio gratis om naar geschreven tekst met Microsoft Word

Door Bibliotheek Nieuws op 2024-02-07T16:43:00+01:00 | 0 Reacties
Transcriptie
Afbeelding: Mohamed Hassan via Pixabay (aangepast).

Wist je dat je met Microsoft Word audiobestanden, zoals opgenomen interviews of videotutorials, automatisch kunt omzetten naar tekst? Het is heel eenvoudig én gratis, mits je over een recente versie van Word beschikt.

Het handmatig uittypen van gesproken tekst in een audio- of video-opname is een tijdrovende klus. Niet voor niets komt de ene na de andere tool op de markt om dit zogenoemde 'transcriberen' voor je uit te voeren. Vaak gaat het om betaalde apps waarvoor je een abonnement moet afnemen.

Goed dus om te weten dat je óók in het tekstverwerkingsprogramma MS Word audiobestanden kunt transcriberen. Hiervoor betaal je geen extra kosten en het werkt uitstekend. In de nieuwe LibGuide 'Audio omzetten naar tekst met MS Word' leggen we uit hoe het werkt. Volg de stappen, probeer het uit en laat je aangenaam verrassen door het resultaat!

N.B. De Faculteit Militaire Wetenschappen staat voor transcriptie enkel de offline tool Whisper toe. Deze software is geïnstalleerd op een laptop, die je kunt aanvragen via: AHJBM.Jansens.01@mindef.nl.

Naar de tutorial

Voeg een reactie toe

0 Reacties.

Blijf op de hoogte

Ontvang een seintje bij nieuwe berichten.

Archief

This post is closed for further discussion.

title
Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.